14 nov. 2013

Pyntning pågår-hela tiden.

Less is not more när det gäller min hall. Ju mer bilder jag tillför desto nöjdare blir jag. Jag pytsar dit en ny bild lite då och då. Känns som att temat blivit lite upptäckresande...på nåt vis. Helt oavsiktligt. När jag pyntar använder jag kroppen. Ögonen,händerna och magen mest. Kanske lite lilltå också. Hjärnan är helt bortkopplad. Sen kan jag backa och koppla in hjärnan och nyfiket kika vad öga, hand och mage hittat på.
Jag vet inte om det här är ett konstigt sätt att agera på eller om det är HELT normalt?






10 kommentarer:

  1. Du har verkligen gjort det jättefint, så underbart att ha ett hus med gott om utrymme, t.ex. för driljarden av skor.
    Sedan om du skapar på ett NORMAAAALT vis...näe, det tror jag inte, du är liksom inte så himla normal vettö och det ska du vara hjärtinnerligt glad för, du är helt enkelt dig själv!! Alltså ganska, rätt så, väldigt mycket Persiljig :)
    Dina barn och din man har en väldigt fantastisk ock kreativ mor & maka. Det e' fina grejor de'!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska tvinga barnen och mannen att läsa denna kommentar nästa gång de tycker jag är pest och pina. Typ strax. ;) hahaha

      Radera
  2. I like your entrance full of nice objects and great ideas!

    SvaraRadera
  3. Häpp, ser något alldeles förtjusande, den här...datumvisaren, oj så fin och ljuvlig! Har du fyndat den någonstans i någon bortglömd låda eller är det ett stiligt arv? Blir nyfiken...
    I och för sig, massor har dregelvarning, lyktan med rött glas (?) och fågel på skulle man kunna leva med i vilket hörn som helst.
    Känner jag dig rätt kommer hallen att utvecklas ett tag för att sedan vips! få ny klädedräkt. Det är uppfriskande med ditt mod att göra vad som faller dig in. Ha en fin och frisk fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Datumjordgloben är ett traderafynd. Hade dille på jordglobar för några år sen och sökte på det ordet men alla lysjordglobar blev svindyra medan denna lilla plutt var bortglömd så jag kunde ropa in den för en struntsumma. Den är så fin. Man snurrar på jorden för att byta datum. Så realistiskt! Och bäst av allt är att jag sen såg att Don Draper i Mad Men har en sån på sitt skrivbord. Så det är typiskt 50eller60tal. ;) Sen kan man stanna tiden! Bäst av allt. :D

      Radera
    2. Waoo! Ja, den är supercoool :)

      Radera
  4. Relativt opersonlig inredning, men vissa guldkort kan jag nog ta för mig, fick syn på detta huset idag. och inte är det för gatuhuset jag skickar länken utan för våran delade kärlek till uterum.
    Detta huset ligger i Malmö där jag bor. När min mamma var liten fick hon inte gå på den gatan för det var malmös fattigdom. Idag kan man maxa priserna.

    KOLLA UTERUMMET!!!!!!

    http://www.bo-laget.se/objektvy.php?id=1563

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vansinnigt tjusigt! Älskar att så mycket är bevarat. Lite bedagat sådär. Uterummet var magiskt och köket var fint och badrummet och tegelväggarna och egentligen det mesta. Det är nog bara gardinerna och något lösöre som inte stämmer för mig. Tänk de som bodde där förr och idag ser hur dyrt det blivit...undrar vad de känner?

      Radera
  5. ÅÅh HJÄLP!!! vad jag tycker om det här! helt klockrent kära du och ta för gudars skymning inte bort detta innan jag kommit dit och fotat, för jag gillar det omåttligt! skulle vilja ha hela väggen hemma hos mig precis som den är..hmm..var skulle jag rymma en tidningsvägg? får nog bygga ut lite..måste fundra :) galet fint i allafall och alldeles underbart! Nu ska jag se ännu mer fransk film..om jag orkar!

    kramar Lycke

    SvaraRadera