24 nov. 2013

Frusen idag.

Idag har jag frusit. På morgonkvisten var jag på en lång långpromenad med Pommac. Vi var ute i nästan två timmar och när jag hade ungefär en halvtimme hem började jag frysa så konstigt. Eller jag frös inte direkt, händer, fötter, kropp var varma, men jag började få en slags isande känsla inuti mig. Innan jag var hemma kände jag mig helt iskall, fast jag var varm utanpå liksom. Jättesvårt att förklara! Sen var jag tvungen att åka iväg och övningsköra med ene sonen och samtidigt handla och fast jag satt på eluppvärmt bilsäte och med bilfläkten på högsta fart ville inte den isande känslan inuti mig försvinna.
Väl hemma har jag eldat och suttit nära brasan, druckit varmt te och försökt göra allt för att mota iväg den där obehagliga iskylan. Det är lite bättre men jag känner mig fortfarande kall. Så konstig upplevelse.



Det måste vara att jag håller på att bli sjuk, att jag inte får känslan av att vara varm fast jag är jättevarm. Som när man har feber och frossa och fryser fast temperaturen säger att man är varmare än varm. Systemet sätts liksom ur funktion.
Att sitta framför brasan och bläddra i tidningar och riva ur roliga saker och skriva upp intressanta tips och sånt som man vill komma ihåg är mysigt. Särskilt som en trött vovve ligger nära och snarkar.

Nu måste jag skynda ner till brasan igen. Brrrr. Iskylan vill inte lämna mig.



4 kommentarer:

  1. oj vännen, hoppas du inte ligger med feber och huttrar under täcket nu!!! och i sådana fall att du har mängder med filmer att goa in dig med!?! om inte kanske jag kan kila in dårfinkar i dörrspringan:) såg den hela familjen igår och alla älskade den!

    varma kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. ååh..gömde säga hur fina bilder det var! Ser faktiskt ut som från en film! jättefin bild på dig också - trots frusenhet..!
    Här har varit en ovanligt grinig dag annars. antar att det är nåt jag skulle lära mig. tror jag gjort det också! lärt mig om dagens issue (ler) och då ar det ju kanonbra. nu kan inte veckan bli annat än toppen som det känns...

    kramar igen, Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Griniga dar är ju skönt när de är över. Då blir nog nästa dag bra. :) Vet du, när jag klickade hem Känn ingen sorg så poppade Dårfinkar upp på sidani kolumnen "andra som köpt känn ingen sorg köpte också..." Och den kostade 39 kr. Så nu har vi den också. Snart. Imorrn kanske. Och nu har jag varit på årsmöte på skejthallen och fryser inte längre alls så reglagen verkar ha rättat till sig i kroppen. Nu ska jag skynda mig i säng så att jag orkar upp sex imorrn. Gonatt!

      Radera
  3. Hoppas du hållas frisk - dina bilder ser däremot varma och mysiga ut!

    SvaraRadera