5 nov. 2013

Knäppaste hittills?

Så har det hänt igen. Det händer så ofta att det knappt är lönt att berättas. I söndags blev vi bjudna på middag och när vi kom hem fanns det en massa energi som behövde utlopp. Eftersom det också behövde dammsugas...ja då slutade det som vanligt med att möblerna fick dansa runt. Det var inte många av dem som fick sitta på bänken. Jag bjöd upp de allra flesta. Och oj vad vi dansade! Lagom till Bron var jag klar och även om det blev den konstigaste möbleringen någonsin tror jag att det är den mysigaste. Att ligga i det där soffhörnet var ultimat. Tryggt. Varmt. Skönt. Ombonat. Bäst. PAX soffhörnet! kommer att höras här jämt.
Vet ni. Jag tror att det här med att möblera om är ett mijötips! För om man känner ett sug av förnyelse och kanske börjar blänga på möblerna och tro att det är dem det är fel på så ska man skynda sig att möblera om och ställa allihopa på nya ställen. Kanske till och med byta mellan olika rum. Vem har sagt att kökstolarna passar bäst i köket eller att bokhyllan inte trivs lika bra i hallen. Dansa runt med era möbler så ska ni se att köplusten efter nytt försvinner. Allt KÄNNS nytt och det är lika bra och MYCKET klimatsmartare. 
















5 kommentarer:

  1. Underbart!!! tack igen för inspiration .. tack för att själen får ett pirr var gång du far omkring :D

    SvaraRadera
  2. I love everything!! :) Jag instämmer med föregående talare, Susanne, det blir ett gött pirr! Jag tror jag packar väskan och flyttar in hos dig..haha, jag äääälskar den bruna soffan med bollfrans!! Där kan man nog sitta länge. Jag tänker alltid att när en miljö inbjuder till långa samtal samt extra god smak på kaffet, då är det rätt! Känns bra, man vill stanna. Jag har en såndäringa liten frökensoffa också, hembaxad av stackars vän på order av mig från Läkarmissionen och det sitts och sovs och hängs i den så nu har det gudomligt vackra tyget spruckit, överallt! Funderar över hur man lagar den, ska man hysta fram nål och tråd och bara sy? Tror inte det håller. Nu har jag slängt över tre fårskinnsfällar och så låtsas jag som ingenting när stoppningen leker tittut :)
    -Jag har ett obegripligt problem..när jag vill gå in på min blogg via mozilla, som vanligt, då hamnar jag på - comviq's sida, hur jag än gör!!!? Går jag på google och klickar på min sida - comviqs startsida!!?!! Wtf!?! Vet inte om jag har "gjort något" nå'nstans, tryckt på någon liten ändrande funktion eller så...någon idé, någon?!
    Ha det fint i julkortlandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halli hallå! Blogginlägg om den soffan tack! ;) Vår är också helt nedsutten men den är det sista som slängs ut! Älskar den. En vacker dag ska den bli omklädd och lagad (så man inte sjunker två decimeter när man sätter sig i den och tror att man väger som en elefant) och då ska den glänsa i sin nya kostym i rosa brokad, eller guldtyg eller turkosa ylletyg eller blommiga tyg eller mörkblåa sammetstyg eller... (tur jag inte har råd att klä om den eller kan själv, för jag kan inte bestämma mig). Kanske bruna tyget är det perfekta? Fast förut var den i grönt jacquardtyg, urvacker... (har kikat inuti den).

      Radera
  3. Nämen vi har ju nästan likadana runda soffbord!!! Fast "bubblan" på "stammen" vilar helt och hållet på foten på mitt bord :-) Love it!

    Och MariaMonika: jag hade också en sån där liten soffa där tyget sprack... och jag sydde på lappar och lagade, men till slut gick det inte och jag hivade iväg den. Och jag ångrar det än idag!!

    SvaraRadera
  4. Okej, Persilja och Morgana: de är guldklimpar, de här vackra sofforna, jag tar allt som ett varningens ord - inte slänga kär soffa! Jag ska (så småååningom) lappa å laga, kanske silvertejp med tyg över, eller spik, eller...ja jag kommer nog på något :) Den här lilla frökensoffan är i brokad i limegult och turkos, väldigt tjusig! Ja okej, nu med den lilla detaljen att man ser skumgummistoppningen kika fram, om man nu är lagd åt det hållet att man måste titta på felen istället för skönheten! Det där med att klä om och bestämma VILKET av alla tyger man ska ha är svårt, det finns så mycket vackert! Man kanske kan göra lapptäcke på soffan..Jag kommer aldrig bli någon renlärig typ med "max tre färger" i ett rum. VARFÖR ska man ha max tre färger??! Vadå rörigt för ögat? Jag har aldrig stått i naturen och tänkt "gud, jag känner mig alldeles vimmelkantig och störd av alla färger på blad, blommor, buskar och fjärilar! Rensa! IIIhh!" Men okej, vi är alla olika, okej.
    Nu har jag skrivit novell på din sida igen, hihi. Ha en fin dag!

    SvaraRadera