16 nov. 2013

Lite lördagsinspiration.

Idag bjuder jag på länkar som jag inspireras av just nu!

Hemslöjdsbloggen kan jag sitta och titta i hur länge som helst. Så mycket fint att se på!


En annan slöjdblogg som också inspirerar väldans är Kurbits.


Mat är himla svårt att fota så att det ser gott ut. Ja det är ju ibland svårt att få det att se gott ut bara på tallriken utan att fota också. Men en blogg som får det att vattnas i munnen med sina bilder är What Katie Ate. Är man inte hungrig innan så blir man det.

En inspirerande blogg med magiska bilder är den här.  Det är nåt med färgskalan som är så mild och vacker.

Fina djurbilder att köpa eller få inspiration till att göra egna finns på Etsy.com. Ursöta djur som ger habegär.

Tapeter och annat så vackra (och dyra) att jag dör lite.

 
Haléns av alla ställen har de ett sofföverdrag som jag suktar efter till vår gamla svängda bruna soffa som gått sönder lite här och var. Det här tycker jag är jättevackert tyg! Visste jag bara att det passade vår gamla svängda skönhet skulle jag slå till.
En bloggare i Finland som genom alla år jag följt henne (i smyg) har  hållit samma lugna vackra sinnliga stil är Liivia. Så fort jag går in där blir jag lugn och vill mest bara sitta vid järnspisen och sticka blågrå sockar och äta fransk ost, dricka rödvin och resa till Venedig. Poesi är det mest beskrivande ordet jag kommer på om henne.

En annan finsk bloggare som jag tycker mycket om är den här. En driftig tjej som gillar loppis och mat och dessutom precis fått barn så man får som bonus se en massa bilder på söt bebis. 

Sist av alla länkar ska ni få den här. Det är nog världens bästa länk. Från och med nu behöver ni aldrig mer ha problem att hitta små gåbortpresenter. Vackra, underbara och vad ni vill.
Det är bara att välja! 
Ja det var lite länkar det. Hoppas ni gillade dem lika mycket som jag. 

2 kommentarer:

  1. Yes, you can :-)
    Thanks for the Link ...
    Melanie from Meine grüne Wiese

    SvaraRadera
  2. yepp, tusen tack, och vad bra med en till finsk blog att kika in i ***

    kram igen, Lycke

    SvaraRadera