9 aug. 2013

Underbaraste scenografin!

Nanny McPhee är den ultimata filmen när man är sugen på lite bondromantik. Huset är det mest bedårande engelskt countrycottage stiliga hus man kan tänka sig med ett överdåd av vackra blomtapeter,(jag döööör så fina!) paneler i vackra skavda färger, blommiga tyger och mjuka sköna möbler och man är så långt från modernt vitt man någonsin kan komma. Jag blir alltid lika glad av den här filmen. Har ni inte sett den så är det dags! För miljöernas skull mest då, men historien är också bedårande söt och skådisarna är så mysiga och roliga. Bra casting och suverän scenografi helt enkelt. Den brukar faktiskt finnas på billighetshörnan på mataffärerna, ni vet 3 för 99 filmerna...?
Jag pausade en hel del och fotade lite bara för att kunna visa er. (Jag har sett den så många gånger nu att jag kan unna mig såna tokigheter. )
Visst är det fint!!!?? 

Tapeten!!! Och så lampan. Superbt!

Kolla golvet!!!

Tapeten tapeten tapeten!!!!!!!!

Soffan!!!

Soffan!!!

SOFFAN!!!!

Tapeten!!!

Åh, allt, tapeten, prydnadssakerna och blå sammeten...!

Spetsgardinen och hennes klänning!!!

Tapeten! Finaste finaste finaste!!!

Sängen och tapeten...! Ååååå!

Barnens rum! Täckena!!!

Myyysigt!!!!

Vuxensovrummet!!!! Jag döööör! Tapeten, dörren, badkaret, sängen, tavlorna, lampan, mattan, skåpen...! Perfekt!

Barnrummet. Så fint!

Täcket, lampan, sängkläderna...!



En underbar liten birollsinnehavare.

Dörren, hattarna!

Mamman i filmen är så underbar och klänningarna matchar henne perfekt.

2 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig set den film og kan da se det er en fejl. Jeg må straks have fat i den !
    Tak :)

    SvaraRadera
  2. Även ett av mina beroenden. Har sett den minst tusen gånger !! Hördu persilja, varför bor du där uppe? Vi hade kunnat bli bästisar! Vi hade kunnat gå på ronnebyparkens loppis på söndagarna och avslutat dagen på café mandeltårtan , varje vecka! Och kollat på film ihop. :-)/ Lina.OJ

    SvaraRadera