10 aug. 2013

Gråtfilm och ljuva buketter.

Vi har suttit och sett film. Bröllop i Italien. Bra och sorglig och romantisk. Har ni märkt att när man minst anar kan något slå an på en massa strängar och det når djupt in. Oförberett kan jag drabbas av en djup känsla av sorg och jag börjar snyfta utan att kunna sluta. Så var Bröllop i Italien för mig. Jag har gråtit så jag är svullen runt ögonen och jag känner mig nästan lite renad så här efteråt. Jag stänger inne en hel del, särskilt när det kommer till cancersjukdom och när något då triggar allt det där instängda så går det inte att hejda det från att komma ut. Men nu har jag bölat klart och känner en slags frid och lugn. Kanske tycker inte alla att det är en sorglig film men för mig väckte det minnen som jag inte plockar fram så ofta. Filmen är regisserad av Susanne Bier och förutom en massa kända danska ansikten syntes Pierce Brosnan bland huvudrollerna. De befinner sig allra mest i Italien i ett härligt hus omgivet av citronlundar.

Bygget utomhus avstannade i brist på virke som ska inhandlas imorgon tillsammans med falu rödfärg. Vi satsar på att bli klara då och då kommer det nog bilder. Tills dess får ni hålla till godo med en vas med blommor. Just nu plockar jag in luktärtor i mängd ihop med krasse. Sprakande färger och goda dofter. Sensommaren är ljuvlig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar