24 aug. 2013

Pasteller, kantareller och karameller.

I Luleå har vi fått ett nytt fint område som kallas Södra Hamnplan. Där ska det vara marknad och evenemang och det är hur mysigt som helst tycker jag. Idag när det var sommarvärme vimlade det av folk som lyssnade på skönsångerskan Eva Plumpuu som sjöng finare än fint och det kändes i magen att det var nåt alldeles nytt och positivt och att det är alldeles rätt för Luleå. Vi är en hamnstad, och vi kustbor är vana vid att det blåser från havet jämnt och att när det är fint väder och somrigt så går vi man ur huse och njuter av vädret och ett fint hamnområde med grönsaksstånd, karameller, musikscener, krimskrams och plats för vimmel, ja det känns bara så bra och rätt! Jag tyckte mycket,  mycket om känslan på den nya hamnplatsen.
 Träskeppet Göteborg låg inne i hamnen och var den största attraktionen.
 Det jag mest tänkte på var jisses så  mycket snören och tampar att hålla rätt på!!!!!!!!

 Det kändes som att ALLA andra gick omkring i somriga kläder. Jag som åkt båt innan var nedkyld och klädd i höstig jacka.
Sommarvärme sent i augusti blir jag skeptisk till. Bäst att klä sig för kyla ändå! Eller hur Pommac!
 Se bara så kallt havet ser ut!
 Något jag fascineras av och tycker mycket om är växtkraft. Se bara vilken livsvilja! Finns det en gnutta jord ja då växer det något! Heja ogräset!
 Pasteller anses höra sommaren till. Skomarknaden anser att sommaren är slut och att pasteller är somrigt så både jag och Molly har fyndat somriga skor på rean. De lila är mina och de rosa är hennes. Fina färger va!
 Annat fint är att grannar kommer och räcker över stora mängder med kantareller. Bara sådär.


2 kommentarer:

  1. Vi var också och strosade där igår! Men jag såg inte dig någonstans...

    SvaraRadera
  2. Jaa, va härligt med segelskepp å master å rep. Trodde först att bilderna var tagna nånstans i Spanien eller nåt. Och så var det i Luuuleå!! Häftigt!

    Glömde kommentera föregående inslag med allt det rosa...Mysigt!

    SvaraRadera