28 maj 2013

Ut och knyt!

Öööööh?

Har jag en blogg?

Hoppsan. Det har jag nästan glömt. Och inlägg vill den ha...där ser man!
Inlägg vill den ha och inlägg ska den få!
Här i Luleå har vi ett stadigt högtryck som bitit sig fast och vi har finväder för jag vet inte vilken dag i ordningen. Idag har vi haft 25 grader och helt ljuvligt skönt. Imorgon ska det bli lika bra, och prognosen ser lovande ut för resten av veckan och veckoslutet. Jippi!

Livet blir verkligen enklare att leva med sån här värme. Allt blir så kravlöst och skönt. Det händer något med oss människor tror jag. Det karga, frusna värms upp och kroppen blir mjuk och loj och själen följer efter.
Jag som älskar min trädgård njuter av att varje kväll gå runt och se på allt nytt som tittar fram i rabatterna. Ännu är det sådär lite skirt och ljusgrönt i buskar och träd. Löven är små men intensivt gröna. Jag tänker att jag måste ha fler nävor i min trädgård. Och mer slingerväxter. Rosor kan jag aldrig få nog av och kanske lite mer vallmo...
Planerna bara bubblar fram.
Vad jag definitivt måste ha fler av är tvättlinor. Jag måste ut och knyta upp!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar