1 maj 2013

Hmpff!

Ja den där våren som firades in igår är nog lite bakis för den ligger fortfarande och sover. Ute blåser nordanvinden och det är två grader. Hmpff. Trots eldar och allt! 
När världen är fylld av elände och problem problematiserar jag en svart teve. Allt för balansen.
Är inte teven lite väl svart och teknisk? Behöver den inte lite persiljelig omsorg?

Det stör mitt öga med den stora svarta fula besten. Ja det är fler saker som stör mitt öga som tevemöbeln som jag ska måla om och borrmaskinen på bordet och sladden i soffan och Mollys dator halvvägs under soffan och en allmän spretighet men just teven stör jag mig extra mycket på. Den bara står där och är svart och tar plats.

(Get a life woman!) kanske någon tänker nu och ja, jag är väl lite benägen att förstå er tanke...
Men likväl ägnade jag en viss energi åt detta igår.
Taadaa!
Ehm. Vad ska man säga? Bättre? Well. Alla som såg den igår kväll, ALLA, frågade Vad har hänt med teven? Har den gått sönder? Har ni fått tejpa ihop den? Jag vet inte om det är jag eller alla andra som inte fattar det estetiska med att washitejpa sin teve. Hmppf igen!

Jag är så glad för att Äntligen hemma sugit upp Elsa Billgren. Hon är en frisk fläkt och att hon förespråkar återbruk i det annars sjukliga konsumtionsprogrammet är toppen. Förr mådde jag illa av hur de alltid rev ut och kastade bort och satte in äckligt mycket nytt och dyrt i alla program. Sen Elsa gjorde sitt intåg finns det något för mig och oss som föredrar loppis, återbruk och gammalt. Och så har hon ju en klänning i mitt kuddtyg. Kolla bara.

Min kudde har jag sytt av ett överkast och jag har kvar en hel del tyg som jag ligger och håller på tills jag vet vad det ska bli. Det är ett av mina bästa tyger. Ja, trots att det är gult. (Jag får jämt höra att jag inte gillar gult för att jag sagt det så många gånger.)  Men jag gillar gult på rätt ställen. Inte gula blommor i min trädgård och inte gula väggar i mitt hem men gula rosor på tapet och tyg är inte bara okej, det är jätteokej och en och annan gul möbel och gula lampskärmar, särskilt senapsgula, är jag svag för.  Så jag gillar visst gult trots allt. På rätt ställen.
 Som sagt. Livsviktiga frågor diskuteras här hos mig!  
Trippelhmpff. 

(Hmpff = förolämpad knyck på nacken)

6 kommentarer:

  1. Elsa är så himla bra! Blir alltid så inspirerad av henne :)

    SvaraRadera
  2. Å jag tycker Elsa är fjantig. Jo, jag gillar återbruk, det är suuuuperbra men jag gillar inte hennes variant och stil. Karin (med det härliga stora blonda håret) som är/var med i Äntligen hemma har väl alltid återbrukat och Hmm... vad heter hon med det engelska efternamnet, hon var väl också med i ÄH tidigare, eller var hon med i något av de andra "gör om"-programmen innan det hon har nu.

    SvaraRadera
  3. Jo, en grej som jag kom på att jag INTE gillar med Elsa Billgren, hon är ofta så himla påig angående märken och att det ska vara desiiiign. Å så slänger hon sig med en massa namn på formgivare etc. det känns som att det nästan bara är saker från kända formgivare som "duger"/gäller. Att man SKA ha designklassiker osv.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Elsas utstrålning, men inte hennes "shabby chic"-stil. Jag älskar gult! Men jag tycker lika mycket om din blogg ändå. Hmpf! ;-)

    SvaraRadera
  5. Betong Bo: :) Ja hon är så glad!
    ANNA: Ja, man kan tycka olika. :) Jag tycker inte hon är så märkesfixerad men däremot kunnig.
    Eat My Face: Haha, tur det då! :)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också Elsa! Åh, det är så skönt med någon som köper BEGAGNAT och FIXAR till, eller låter det vara lite skruttigt! HEJA ELSA! :)

    SvaraRadera