26 maj 2013

Mor, kära mor, vem är väl som du? Ingen!

Mors dag.
Solen har gassat och jag och Lukas har rensat i förråd och härbre. Återvinningen har haft öppet och vi har kört som en jojo fram och tillbaka med fullastat släp och flak. Vi har skänkt och slängt och skänkt och slängt. Och det känns såååå skönt. Ändå är det långtifrån klart. Jag tror att många får rensarlust på våren och försommaren. När högtrycket ligger stadigt är det härligt att röja. Man kan göra högar i gräset. Slängahög, skänkahög, säljahög, sparahög.
Morsdagsmiddagen lagade Mannen. Förutom grillningen som blev min lott.
Vi bjöds paprikaröra, hummus, tsatsiki, tomater, morötter och rödlök och så grillspett med halloumi och fläskfilé som marinerats. Yumminamnam.

Morsdagsblomma.

Morsdagsmiddag.
Sen kom Mor med min far och fikade och de hade med sig massor med gott som kladdkaka och bullar och kokosbollar och chokladfingrar.
Och efter en lång dag när vi röjt och ätit och fikat landade jag i solstolen några timmar och njöt av värmen trots att klockan blivit kväll. Tänk vad en enda ynka sån här dag kan väga upp alla kalla, blåsiga, tunga dagar man haft under den långa vintern. Somriga dagar väger mycket mycket tyngre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar