28 maj 2013

Studentförberedelser.

Attans vad klantig jag kan vara ibland. Jag hittade en förstorad bild på min äldste son som jag photoshoppade lite för att kunna använda på ett plakat. Den är stor nog för att få tillräcklig upplösning. (Tack förresten för alla konkreta tips i mitt tidigare inlägg-det är toppen att ha er bloggläsare!!!) Laddade hem den till Fuji för förstoring och klickade mig igenom ordern. När allt var klart får jag se att det kan ta upp till 10 dagar innan en förstoring dyker upp. Gaaah! Jag är verkligen mrs Lastminute! Alltid samma visa. På nåt konstigt sätt lyckas jag ändå alltid få klart allt som jag i sista minuten stressar mig igenom. Men VARFÖR i fridens namn kan jag inte vara lite planerande för? 

Ikväll syr jag förhoppningsvis på dotterns avslutningsklänning. Vi köpte tyget i mars och hon har tjatat Mamma nu är det bara två månader kvar, mamma nu är det en månad kvar, mamma nu är det bara två veckor kvar...och jag bara Lugn jag hinner...! Och jag hinner!
Igår lyckades jag äntligen få Studenten att pallra sig iväg att köpa kostym. Jag trodde det skulle vara slut i hans storlek, lång och smal som han är, men det fanns!
Och här har vi huvudpersonen som två och ett halvtåring.


Av dessa bilder ska det förhoppningsvis bli ett fint plakat. Den nedersta går ej att förstora så den ska få agera ram till den stora. Jag har beställt många små av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar