27 maj 2013

Sista måndagen i maj.

Snart tar vårt äldsta barn studenten. Svårfattligt. Det känns så nyss som han kom till oss.
Jag håller på att göra ett plakat till honom att vifta med på skolgården så att han hittar sin lilla trupp men gick nyss bet på att mina inscannade foton från då han var en liten plutt har för dålig upplösning. Hm.
Nu håller jag på att kolla upp om det finns andra vägar att gå. Om inte får jag leta fram negativ och scanna in dem och går inte det får jag hitta någon som framkallar som på den goda filmrulletiden.

Släpet står frambackat till härbret som en påminnelse att vi ska fortsätta det vi började med i helgen. Rensning.
Att rensa frigör energi och kraft. Så känns det iallafall.
Det är mycket jag behöver kraft till just nu, så det känns som en bra idé att starta sommaren med en rejäl rensning.



4 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt att det kan frigöra så mycket energi genom att rensa och bli av med massa saker man sparat och sparat men inte vet vad man ska ha det till!

    SvaraRadera
  2. Skicka bildfilerna till Proformat, kanske? De kan interpolera ( = öka pixeltätheten, typ) filerna, så att det blir möjligt att göra större format på kopiorna.

    Mvh
    Christina

    SvaraRadera
  3. Testat att helt enkelt fotografera av dem? Med stativ och en bra kamera, och det har du ju, så kan det bli riktigt bra. Och gratis!

    SvaraRadera
  4. ja det sitter verkligen bra med en storstädning såhär års tycker jag också! skönt sen att bara njuta av sommaren när man städat undan allt skräp. Lycka till med studentfirandet!

    SvaraRadera