5 maj 2013

Spegel spegel på väggen där...

Vi ska lämna in en bildserie innan tisdag och jag är som vanligt ute i sista minuten. Inte så att jag inte gjort något men jag ändrar mig hela tiden. Jag blir aldrig nöjd och tar om och om och om och om och till slut vet jag inte om det är bra eller dåliga idéer jag får. Jag önskar jag kunde vara lite mindre pretentiös och bara ta några bilder. Men samtidigt är det skoj och det är jag i ett nötskal. Jag bara MÅSTE kämpa tills min mage är nöjd. När jag blir nöjd får jag en alldeles särskild känsla i magen, en skön lugn, förvissad känsla. Nu har min mage äntligen accepterat TEMAT jag valt. (Efter att ha förkastat fyra andra som jag jobbat med-den där jädrans kräsna magen!) Nu ska jag bara bli nöjd med kvaliteten på bilderna. Den tekniska alltså. Suck och stön. Där är det mer ögonen och hjärnan som okejar, magen skiter tydligen i kvalitet.
Mitt tema är spegling. Många bilder har jag tagit och ännu är jag inte klar. Men jag tänkte jag kan visa några av alla de jag inte ska använda. Då känns det inte så onödigt att jag hållt på att plåga Molly som modell (den enda som orkar ställa upp lika lång tid som jag behöver) och all tid jag lagt ner på fotoutflykter bara för att komma hem, ladda in bilderna och upptäcka att skärpan är åt skogen...
Nog med bortförklaringar.
Här kommer några ratade speglingsbilder.











Kanske använder jag pölbilderna för där är jag nöjd med skärpan men inomhusbilderna måste tas om och modellerna måste helst låta bli att andas så att jag får skärpan så skarp som jag vill. Jag tror min familj kommer att tycka att det är skönt när jag lämnat in min sista uppgift! Jag har fått till några bra spegelbilder med Molly och tre speglar men de visar jag efter jag lämnat in dem. Tills vidare får ni hålla tillgodo med att  vara skräpkorg. Nu är klockan åtta och jag har varit vaken sen sex. Så nu ska jag gå ut på långpromenad med Pommac och sen blir det yoga. Det här är INTE en normal söndagmorgon, i vanliga fall brukar jag få ställa klockan för att hinna äta frukost innan yogan. Månne jag håller på att bli vuxen? (hehehe)

3 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR vattenpöl-bilden, den tredje uppifrån. Skulle kunna sitta och titta på den hur länge som helst. Den senapsgula färgen i skuggan, texturen från stenarna där det ska vara bark och att pölen nästan ser inramad ut, ämnad för ett fotografi av trädkronor. Älskar, älskar, älskar!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder allihop. Bara du kan veta skärpan. Roliga uppdrag ni får, och är det lite svårt brukar man ju lära sig nåt. Heje heja!

    SvaraRadera
  3. EatMyFace: Tack! Vad skoj för den gillar jag också! :) Jo den blev läcker! Färgerna!

    KATARINA: Det har du rätt i... hehe jag kan säga att skärpan eller bristen på den är medveten. Min konstnärliga frihet... :) Och jo det är SÅ roligt att utmana sig själv och tänka nya tankar!!!

    SvaraRadera