3 juli 2013

Och jag vill bara ha och ha!

Jag är sur.
För att jag inte kan hosta upp 5 miljoner och drämma i bordet och säga jag tar det.
Och så är jag sur för att den som kanske kan det, eller lånar sig de pengarna, inte säkert är värdig att bo i det här huset. De kanske tycker att det är gammalt och skruttigt, eller ja, det är det ju, men de kanske tycker att det inte borde vara det. De kanske tycker att det ska vara gammalt men over the top renoverat och så blåser de ut köket och alla fina alkover och dörrar och element och golv i toaletter och allt annat fint som finns i huset och sätter in splirrans nytt ikeakök och svart klinker i hallen och nya fönster och så målar de hela huset vitt och fräscht och så fyller de det med svarta, vita och grå nya möbler och en maskroslampa från ikea och i trädgården sätter de en svart rottinggrupp och så stensätter de hela trädgården och...ja därför är jag sur.

Men tänk om rätta personerna köper huset och varsamt förvandlar det till en pärla och renoverar det precis som jag skulle ha gjort...det vill säga så lite som möjligt. Kanske gör de det och fyller det med personliga möbler och saker som de tycker om själva och så blir det ett om möjligt ännu mer helt fantastiskt hus...
Ja kanske blir det så!
Alla som köper hus kanske inte är så där galet renoveringsivriga att de river först och tänker sen.

Lycka till fina hus. Hoppas du drar vinstlotten bland köparna!
Här kan man se mer av huset.






5 kommentarer:

  1. Åh så fint det ser ut. Där ser inte ut att vara så mycket att renovera ju. Mysiga sneda luckor i köket, de får man inte ta bort!
    Enda felet som jag kan se är att det inte ligger på landet.
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jag ska gå på visningen i kväll. Drömmer om att köpa det tillsammans med min syster och hennes man. Och jag skulle ALDRIG slänga in ett svart IKEA-kök! Det första jag tänkte var att "de där snea köksluckorna åker aldrig ut!!" ;) Däremot vill jag byta ut den stora dubbeldörren till något mer tidsenligt och gärna i vitt. Den som är nu är liksom brun och slät och passar inte med resten.

    Men hosta upp de där pengarna? Jag måste nog hitta den hemliga formeln till det först..

    SvaraRadera
  3. Åh, drömhus, fasen heller, jääkla trisslotter och postkodlotteriet, nu ger jag upp er. Men, Persilja-Pernilla, söta, snälla rara om du nu ev. skulle få för dig å köpa huset så ställer jag mig/oss först i kön till att hyra övervåningen, jag menar, vi kan klippa gräset, sköta Pommac när det behövs, ja vad som helst, min man är pigg och händig, vi blir de perfekta hyresgästerna för er, för barnen flyttar väl snart, eller???

    SvaraRadera
  4. Ja det är ett fint hus.Jag håller med Anna Svensson det ligger inte på landet.Det är roligt att titta på hemnet.För samma pengar får man en två rumslägenhet i Stockholm.

    SvaraRadera
  5. Ja hemska tanke om även detta hus blir totalmoderniserat!
    Självklart om man vill fräscha upp lite men jag gillar det mesta och hoppas rätt person köper.

    SvaraRadera