4 juli 2013

Levande tårta och knoppande pioner.

Näe vet ni vad! Jag kan faktiskt inte hålla mig. Det MÅSTE bli fler trädgårdsbilder. Jag vet, det är som föräldrar med ett nyfött barn som visar tusen och en bilder på samma bebis och ingen annan än mamman och pappan orkar se mer än några bilder. Men ni kan ju alltid klicka iväg er till någon annan sida om ni tycker att ni sett det förr. Själv tycker jag att varje ny knopp är ett mirakel och jag klappar i händerna av förtjusning när det kommer upp blommor på nya oväntade ställen och jag svär eder och skriker JAG HATAR DIG till stormvinden som försöker knäcka mina stormhattar som är över två meter långa och frodigare än någonsin. Det har stormat mer än brukligt här i flera dagar och jag rasar mot vinden och besvärjer den men den bara fortsätter att blåsa. Dumma dumma vind!


 Dahlian har blivit lång och är på väg att ge upp men jag ska överlista vinden och ge den nytt stöd




 Snaart får jag se pionerna slå ut!
 Rosorna har nästan gett upp i regnet och blåsten som varit men med lite stöd och förhoppningsvis nu sol i några dagar kommer de att blomma lika galet vackert som vanligt.

 Och så lite ogräs för ordningens skull.
 
Ja visst ja! Vi har ju firat världens bästa 19-åring också. På måndag hade vi kolatårta och lyxmiddag bara familjen och idag har vi haft afternoontea med scones och gäster.

Tårtan var god och egensinnig.

1 kommentar:

  1. Tröttnar inte i första taget på din mysiga blommande trädgård och tårtan såg ju bara för smarrig ut. Avundas dej lite för här i Skåne har pionerna redan blommat över och du har det fina kvar.Blåser gör det oftast för fullt här...

    SvaraRadera