30 juli 2013

De sista jordgubbarna...?

 Sommarlovet tickar obönhörligt mot sitt slut. Snart bara tre veckor kvar! Vi somrar till det med  jordgubbssmothies av egna bär, snittblommor från trädgården och annat som bara går att göra på sommaren.Och så två filmer på raken.




 Kvällarna blir mörkare och mörkare och det är mysigt att få tända lampor.


Jag dricker te i höstmörkret och kurar i soffan. 
 Fast ska det ses skräckfilm krävs det lite mörkläggning ändå.

 I helgen har vi varit söderöver på en fin fest och där fick alla gäster måla sitt självporträtt. Ser ni mig?

 Nu är vi hemma och kramar Pommac som fick stanna hemma. Han går på diet och är nog lite deppad. Inte ens en ynka ostbit får han.

1 kommentar:

  1. hej vännen! jag tycker verkligen om dina bilder nu!!! det syns att du har gått den där kursen..verkligen! och jag känner känslan och håller med. men än vill jag inte riktigt höst. jag planterar fortfarande (ler) kom förbi o titta om du har tid. kan nog aldrig sluta plantera tror jag..
    och visst är det underbart med igelkottarna. jag som sagt att jag aldrig skulle ha husdjur :) nu har vi några tillsvidare som kräver ganska ständig passning och mat. men de är underbara. har såklart tagit dem till mitt hjärta och fjantar som om de var spädbarn. de växer så det knakar varje dag. kom kom kom som sagt. de är förskräckande tillgivna mot människor nu, trots att vi mesta tiden har dem ute i en låda med leksaker och ifred...
    vi har tapetserat färdigt vardagsrummet också..bara lite småpill kvar..

    kramar lycke

    SvaraRadera