13 dec. 2013

Glad Lucia!







9 kommentarer:

  1. Glad Lucia till dej också! Vilket sött luciatåg!
    har haft lite bråttom den senaste tiden och inte hunnit kommentera så mycket som jag velat, väntar med spänning på att se om du fixar ett pepparkakshus i år igen - ditt första ifjol var rätt så oförglömligt och förgyllde åtminstone min jul! ;) (fast sen gick det ju bättre). Har ingen aning om var man firar lucia i finland förresten, har för mej att det tidigare åtminstone var främst i dom finlandssvenska trakterna, men nuförtiden kanske det finns på finskt håll också?

    SvaraRadera
  2. Det var en mysig lucia trots uteblivet lussetåg, hade glöggmingel med väninnor och snart är det dags för lilla julafton.

    Kram N

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt luciatåg. Det är såna bra ideér som får mig att önska att jag kunde virka.

    SvaraRadera
  4. Hejhalloj! länge sen sist :) Har tänkt mycket på ditt inlägg om mål och att känna att man får utnyttja sin potential - ibland blir jag och funderar på just såna där saker, och efter att jag skrev svar åt dej om hur nöjd jag var med situationen just nu så kom jag att tänka på att så var det minsann inte för tio år sen. Då kände jag just exakt det där, att jag inte uppfyllde min potential. Att det fanns så mycket mer som jag kunde göra eller borde göra, att det liksom kliade i mej men jag visste inte exakt vad det var jag ville göra. Jag började studera och det hjälpte ett tag, sen kom livet emellan och planerna ändrades. Sen kändes det sugigt i flera år faktiskt innan jag till sist kom fram till att nu måste jag göra nåt åt saken, nånting måste ändras. Det var då vi satte oss ner tillsammans och kom fram till att jag skulle börja med en blogg och ta den seriöst som ett jobb, och sen dess känner jag faktiskt att jag får förverkliga mej själv :) Innan dess var det bara just outnyttjad potential som jag kände på nåt sätt och det var INTE roligt att känna så. Även om jag delvis också hade valt att satsa på att vara hemma med barn och inte karriär - anar inteh ur vi hade fått det att funka om vi båda hade valt att satsa på karriär samtidigt, det skulle nog ha gått åt pipsvängen.

    Hoppas du har det bra och njuter av julförberedlserna!

    SvaraRadera
  5. Vilket gulligt Luciatåg!!! Ha det gott//Rita

    SvaraRadera
  6. Oh, jag saknar dig här på bloggen. Dina fina bilder och kloka ord gör min dag!!
    Hoppas allt är bra och att du får en riktigt bra jul.

    SvaraRadera
  7. Men vart har du tagit vägen? Inget inlägg på en vecka?! Du är saknad!

    SvaraRadera
  8. Kram på dej jättemycket (hann se inlägget innan du tog bort det, har funderat massor på vad som har hänt...) Är så ledsen för din och er skull...

    SvaraRadera
  9. Oj, nu blev jag orolig när jag läste kommentaren ovanför denna! snälla ring mig om du vill och kan!!! hann inte läsa inlägget du lade ut. Hoppas allt är ok ! många kramar Lycke

    SvaraRadera