27 aug. 2014

Furu är vackert!!!

Kommer ni ihåg den tiden då det var inne att luta av möbler. Allt skulle vara trärent, det var det trendigaste som fanns. Den tiden byttes ut mot andra tider och idag är det rätt inne att måla allt i glada färger, pastellfärger eller den allra vanligaste varianten att måla allt i vitt.
Hemmen nu för tiden är oftast en orgie i vitt med lite svart och lite grått.
Sällan sällan stöter man på trä. Träfärgat.
Därför blev jag så vansinnigt inspirerad och charmknockad av det här huset på Hemnet.
Jag lånade en massa bilder för att visa er och jag hoppas att det är tillåtet. Det är alltså ett HUS som är till SALU via HEMNET och jag LÅNAR bara bilderna för att visa er denna fantastiska kärleksförklaring till
TRÄ
Så fräscht det känns och så ovanligt. Nästan nytt.
Hela huset är som en hyllning till det trärena.
Först kikar vi utomhus på omålade eller vitriolbehandlade fasader, raka tallar, spångar, plank, trall, ytterdörrar, uterum, allt i harmonisk träfärg.









Fint va!


Nu går vi in och kikar på trärena furumöbler, träväggar, trätak, furudörrar, furutrappa och ett helt kök i ren furu. Jag tycker de har lyckats få det att kännas så MODERNT och fräscht. Inte sjuttiotal. Inte gillestuga utan bara väldigt vackert. Förmodligen är det på grund av den fingertoppskänsliga blandningen med vitt. 








Ja, det var ett inlägg om ett hus på hemnet som jag sällan skådat. Det här stack ut rejält och vill ni se alla bilder är det bara att gå in via länken ovan så länge det ligger ute till försäljning.

1 kommentar:

  1. Härligt! Jag älskar furu. Och färg. Så kul att med ditt inlägg. :-)
    /Britten

    SvaraRadera