3 apr. 2014

Klänningskloning.

Jag köper nästan aldrig nya tyger. Dels för att jag sällan hittar nya tyger som jag tycker är snygga, dels för att världen är full av begagnade tyger.

Ibland köper jag tyg utan att veta vad jag ska ha det till.
Äsch, nu lurades jag  trots att det inte är första april!  Jag köper ALLTID utan att veta vad det ska bli av tyget. Det gäller ju att passa på! Ser jag ett tyg som jag tycker är snyggt och som är av bra kvalitet då köper jag det. Sen får det ligga till sig. För det är ju så med secondhandmarknaden att det finns bara den enda biten av tyget. Det är ju ytterst sällan man hittar många metrar så att man hinner tänka en vecka innan man slår till.

Ett jerseytyg fyndat på Röda korset för sitt fina blommönster har legat till sig ett bra tag och blev till slut igår en klänning. Jag har en favoritklänning/tunika som alltid åker fram ur garderoben så fort den är ren. Det är nåt med modellen,  passformen, längden, ärmen, halsringningen som gör att jag trivs
Den har dock börjat bli tvättblekt och sjunger på sista versen.  Jag försökte klippa ut den i det andra fina blomtyget.
Det gick verkligen lätt som en plätt.
På någon timme hade jag en ny blommig variant av favoritplagget.
 Nu ska jag sy den i fler tyger när jag ändå är igång. Så får jag många favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar