30 juni 2014

Så kom värmen och med den lusten.

Så fort värmen kom vaknade trädgårdslusten ordentligt. Vi har haft så kallt att all växtlighet stått stilla men nu exploderar det i naturen. Då allt är så sent på grund av kylan har många plantskolor lessnat att invänta folks trädgårdslust så de har sålt ut sommarblommor billigt.
Jag råkade nästan förköpa mig på hängfuchsior som var så söta att jag inte kunde motstå dem. När jag kom hem började jag fundera var tusan jag skulle hänga alla. Tills jag kom på det.











I brist på amplar tillverkade jag nya av ett gammalt bestickdiskställ, en hink och lite andra korgar som aldrig haft snören. Nu är stora tallen som en julgran mitt i sommaren. Fint som snus.

5 kommentarer:

  1. Å, så fint! Jag älskar att ha saker hängande på oväntade ställen. Vi har äppelträdet fullt med glaslyktor. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill också ha saker hängade från träd. Det är nåt med det. Kanske lite pippilångstrumpkänsla. Eller nåt. :)

      Radera